HKZ Kleine Organisaties oranje

Nieuws

Nieuws maart 2025

Elektronisch cliënten dossier (ECD)
Alle bezoekers zijn ingevoerd in het ECD. Vanaf 11 maart rapporteren we nu in het ECD. Hier gaan we eerst zelf mee aan de slag. In de loop van april evalueren we hoe het gaat. Indien het goed gaat, maken we de volgende stap. Dan wordt het voor u mogelijk om zelf mee te lezen. Hierover wordt u persoonlijk geïnformeerd. Belangrijk hiervoor is dat we een link naar een emailadres kunnen sturen van de persoon die wil meelezen.

Activiteiten
We hebben het Poolbalspel aangeschaft vanuit de eigen bijdrage. Met een keu of met de hand kan een biljartbal over de plaat gerold worden, die je met behulp van een schommel in de juiste uitsparing terecht kan laten komen. Met veel enthousiasme is er al mee gespeeld.

Op de website staat de activiteitenkalender. Hier wijken we wel eens van af, afhankelijk van de behoefte van onze bezoekers. Bijvoorbeeld: we hebben een paar hele mooie dagen gehad die we buiten hebben doorgebracht in plaats van de activiteit die vermeld stond.

De training met Smile Stone is geëvalueerd en gezien het enthousiasme van de bezoekers en de vorderingen doe men heeft gemaakt, is besloten dit te continueren. Dit jaar worden er 4 medewerkers opgeleid als trainer, zodat we dit geheel in eigen beheer kunnen geven en op alle dagen. De trainingen vinden plaats in De Duynsberg, maar gaan zo snel mogelijk weer op locatie plaatsvinden.

Felicia gaat een training stoelyoga volgen. Een aantal bezoekers vinden het fijn om deze ontspanningsoefeningen te doen. Felicia gaat naar de training en zal het vervolgens leren aan het hele team.

Klachten taxivervoer
Ondanks het goede gesprek heeft het nog niet tot betere resultaten geleid. Nog steeds is men te laat of maakt men fouten in de planning. We hebben wel wat sneller contact en wordt de juiste taxibus ingezet. De belservice is, ondanks dat het herhaaldelijk wordt doorgegeven, nog steeds niet in werking. Er was afgesproken dat eind februari alles in orde zou zijn en dat is niet gehaald. Dit heeft ons doen besluiten dat we vervoer in eigen beheer willen gaan doen. We gaan een personenbus voor 8 personen aanschaffen. Bezoekers die buiten Tilburg wonen blijven via groepsvervoer komen of op eigen gelegenheid. We hebben echter nog geen vrijwilligers voor chauffeur. Op diverse websites en in de krant staat de vacature. Zo gauw we een vrijwilliger hebben, kunnen we gaan starten per dag. Maar wanneer dit is, daar kan ik nog niets over zeggen. Mocht uzelf of kent u iemand die dit zou
willen doen, neem dan contact met ons op via de mail info@dagbestedingdebuitenhof.nl.

Nieuwe bezoekers
We hebben al maanden niet een volledige bezetting gehad. Helaas weten we dat een aantal bezoekers ons weer gaat verlaten om diverse redenen. Mogelijk heeft u gehoord dat dagbesteding Goedemorgen gaat sluiten. Wij nemen het overgrote deel van de bezoekers over. Dit houdt in dat er iedere dag een paar nieuwe bezoekers gaan starten de komende weken tot maanden. Wanneer er bezoekers gaan en komen, geeft dit vaak ook meteen een andere dimensie in een groep. Aan ons de taak om dit te begeleiden en in goede banen te houden.

Personele wijzigingen
Marry gaat per 1 april in plaats van 4 dagen, 3 dagen op locatie werken. Daarnaast gaat zij 1 dag thuiswerken. Marry zal vast op maandag aanwezig zijn en de andere 2 dagen worden wisselend ingeroosterd. 

Piet is officieel als vrijwilliger aangesteld. Piet kunnen we bellen wanneer we iemand nodig hebben om een bezoeker met rolstoel te begeleiden.
Ineke is inmiddels ook onze vaste vrijwilliger.

Ineke komt 2 dagen tot na de lunch om een praatje te maken, een spel te spelen en dergelijke met 1 of meerdere bezoekers.

Carnaval bij de Buitenhof

Vrijdag 28 februari 2025 hebben we voor de bezoekers die daar van houden een carnavals feestje georganiseerd (zie bijgaande foto’s). Maandag 3 maart 2025 gaan we, ‘s-middags, met de liefhebbers, naar het carnavalsfeest bij De Duynsberg.

Nieuws februari 2025

Elektronisch cliënten dossier (ECD)
In de maand februari worden alle bezoekers ingevoerd. We hebben al van velen de nodige gegevens gehad waar we om hebben gevraagd. De brief was bij de factuur van januari gevoegd. Mocht u deze nog niet hebben ingeleverd wilt u dit zo snel mogelijk doen. De volgende stap is dat we per bezoeker het dossier verder gaan vullen. Uiterlijk 1 maart willen we gaan starten met rapporteren in het ECD. Wanneer dit goed loopt krijgt u allemaal een inlog om mee te kunnen lezen in het dossier. Hierover later meer.

Veel gestelde vraag
Met regelmaat komt de vraag dat een factuur mogelijk niet zou kloppen. Er wordt een dag gefactureerd waarop iemand niet is geweest. Dat is correct. Wanneer iemand zich afmeld om wat voor rede dan ook wordt deze dag gefactureerd, omdat we gewoon de gebruikelijke kosten hebben. Alleen de eigen bijdrage van de lunch wordt niet gerekend. U kunt deze dag echter wel inhalen. Dan wordt er op de inhaaldag niet extra gefactureerd. Wanneer wij een dag gesloten zijn, b.v. 2de paasdag. Dan wordt deze dag niet gefactureerd. Die dag maken we geen kosten. Wanneer iemand een maand of langer afwezig is, bijvoorbeeld opgenomen is in een ziekenhuis, dan wordt er niet gedeclareerd.

Klachten taxivervoer
Afgelopen week heeft er een gesprek plaatsgevonden met de taxicentrale over de vele klachten van de afgelopen periode. Er is excuus aangeboden. Er wordt erkent dat wat er allemaal mis is gegaan niet had mogen gebeuren. Oorzaak is het gevolg van interne wijzigingen binnen de taxicentrale. Er zijn goede afspraken gemaakt. Voortaan komt de taxi altijd met de juiste bus die een uitschuiftrede heeft. De aankomst in de Buitenhof is uiterlijk 10.00 uur en iedereen wordt op tijd naar huis gebracht. Wij krijgen een korte lijn om wijzigingen door te geven zodat de chauffeur meteen weet dat hij iemand die zich af heeft gemeld en niet opgehaald wordt. De belservice wordt weer ingevoerd. Binnen een week gaan we de verbeteringen ervaren, uiterlijk eind februari zal alles op orde moeten zijn. We blijven de optie nog steeds onderzoeken of het haalbaar is om zelf een personenbus aan te schaffen. Er is op verschillende sites voor vrijwilligers een oproep gedaan voor chauffeurs. Helaas tot nu toe zonder resultaat. Mocht uzelf of kent u iemand die dit zou
willen doen, neem dan contact met ons op via de mail info@dagbestedingdebuitenhof.nl

Personele wijzigingen
Linda gaat uit dienst en zal geen diensten meer draaien. Ze komt woensdag 19 februari van 10.00 tot 11.00 uur nog op de koffie. Wie haar nog gedag wil zeggen is welkom tijdens dit koffiemoment. Inmiddels is Casper gestart, een ervaren activiteiten begeleider. Per 1 februari is Niyah gestart, stagiaire 1ste jaars Maatschappelijke zorg. Floor loopt in plaats van 2 dagen, nu 4 dagen stage. Er zijn 2 vrijwilligers aan het proefdraaien. Piet komt ondersteunen bij de begeleiding van rolstoelen tijdens de boswandeling. Ineke komt 2 ochtenden ondersteunen bij de begeleiding van bezoekers.

Nieuws januari 2025

Gelukkig nieuwjaar
Namens het team wens ik iedereen een heel goed, stabiel, gezond, gezellig en een fijn 2025 toe. Ik hoop dat iedereen gezellige dagen heeft gehad. Wij hebben bij De Buitenhof met elkaar genoten van een heerlijke uitgebreide kerstbrunch en lekkere oliebollen gegeten op oudjaarsdag. Vorige week hebben we geproost op het nieuwe jaar met een alcoholvrije bubbel.

Tarieven 2025
Zoals eerder aangegeven zijn de tarieven hoger geïndiceerd voor 2025. Iedereen met een persoonsgebonden budget heeft een nieuwe zorgovereenkomst voor 2025 in het PGB-portaal gekregen ter goedkeuring, zodat we in dit nieuwe jaar weer de nodige begeleiding aan iedereen kunnen geven.

Elektronisch cliënten dossier (ECD)
We gaan werken met een elektronisch cliënten dossier genaamd Zilliz voor al onze bezoekers. Het doel van deze verandering is:

  • Dat we alle gegevens op 1 plaats bij elkaar hebben.
  • Dat het een beveiligde omgeving is.
  • Dat we kunnen rapporteren voor de gehele groep, wat we die dag hebben gedaan, maar ook individueel per persoon.
  • Het wordt mogelijk voor 1 contactpersoon van onze bezoeker om mee te lezen in het dossier. Zo wordt u meer en sneller
    geïnformeerd. Een verbeterpunt wat was aangegeven in het cliënttevredenheidsonderzoek.
  • Het is ook mogelijk om digitaal te ondertekenen.

Wat staat er zoal in een dossier:

  • Persoonsgegevens
  • Gegevens van contactpersonen zoals familie, (huis)arts en andere behandelaars
  • Documenten, zoals de zorgovereenkomst en het zorg- en behandelplan
  • Zorgafspraken
  • Rapportages en doelrapportages
  • Evaluaties

Ook andere administratie kunnen we in het systeem verwerken. Bijvoorbeeld dossiers van medewerkers. De facturering wordt gekoppeld. De planning is dat in januari het aangekochte systeem wordt ingericht. Medewerkers krijgen uitleg. Daarna kunnen we het per bezoeker gaan invullen. We hebben natuurlijk al veel informatie die we er in kunnen plaatsen, maar we hebben ook meer en andere informatie nodig die we eerst niet hebben gevraagd. Bijvoorbeeld eerst werd alleen het BSN nummer vastgelegd. Nu ook wat voor ID, ID nummer en tot hoe lang deze geldig is. U zal ook weer uitgenodigd gaan worden voor een evaluatie gesprek zoals vorig jaar. Een mooi moment om het dossier compleet te maken. Wanneer dit te lang duurt zal er eerder contact opgenomen worden om het dossier in te vullen. U gaat dan ook beschikking krijgen over een account om mee te kunnen lezen. U krijgt nog uitleg over hoe het precies werkt.

Zorg- en Welzijnsmarkt 21 januari
In de Duynsberg wordt een markt georganiseerd waarbij verschillende aanbieders aanwezig zijn om u te kunnen informeren wat deze specifiek voor u zouden kunnen betekenen. Ook De Buitenhof is daarbij aanwezig. Zie de flyer Zorg- en Welzijnsmarkt. Mogelijk interessant voor u of iemand uit uw omgeving.

Website
Op onze website staat voortaan ook de activiteitenplanning. Dit geeft inzicht in wat we doen op de dag dat uw naaste er is. Er kan van deze planning afgeweken worden wanneer de situatie hierom vraagt.

Klachten taxivervoer
Er zijn meerdere klachten over het vervoer met de taxi gekomen in 2024. Helaas komen we niet tot een goed gesprek met deze aanbieder. We zijn op dit moment aan het onderzoeken of het haalbaar is om zelf een personenbus aan te schaffen en onze bezoekers door vrijwilligers op te laten halen. Wanneer hier meer duidelijkheid over is hoort u natuurlijk van mij. Voor alsnog blijft alles nu hetzelfde zoals het nu is. Het onderzoek zal een paar maanden in beslag gaan nemen.

Eventuele vacature
In de toekomst hebben we mogelijk vrijwilligers nodig die als chauffeur onze bezoekers vervoert tussen thuis en De Buitenhof. Bent u of kent u iemand die het leuk zou vinden dit 1 of meerdere keren te doen, stuur ons dan een mail. Of heeft u meer informatie nodig neem dan contact op via info@dagbestedingdebuitenhof.nl

Nieuws december 2024

Begroting 2025
De begroting 2025 is klaar. Naast de gebruikelijke kosten, is nu extra meegenomen de aanschaf van stoelen in woonkamer 1. Deze zijn erg beschadigd. Een ander belangrijk verschil is dat we op de officiële feestdagen voortaan gesloten zijn. Deze dagen worden niet gefactureerd. Concreet houdt het in dat we nieuwjaarsdag, 2 de paasdag, 2 de pinksterdag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag en de Kerstdagen gesloten zijn in 2025. Het aantal bezoekers op deze dagen is steeds erg laag.

Tarieven 2025
Voor de bezoekers die met een Wlz-indicatie bij ons komen en daarom een persoonsgebonden budget (PGB) hebben, zijn de tarieven landelijk geïndexeerd met een stijging van 4,95%. Maandag 6 januari zullen wij voor iedereen met een PGB in het PGB-portaal een nieuwe overeenkomst klaarzetten met het nieuwe tarief. Het enige wat u dan moet doen is de overeenkomst controleren en goedkeuren.

Website
De website is nog verder aangevuld. We hebben een tabblad “nieuws” toegevoegd. In januari gaan we ook de activiteitenprogramma’s er op zetten, zodat opgezocht kan worden welke activiteit we ondernemen op de dag dat uw naaste bij ons op de dagbesteding is.

Activiteiten
December is een feestmaand en daar besteden we graag aandacht aan. De Sinterklaas heeft voor iedereen een cadeautje gebracht en er was heel veel lekkers. Zoals eerder vermeld hebben we op maandag 23 en dinsdag 24 december een kerstbrunch. Tijdens de creatieve activiteiten zijn er
kerst gerelateerde dingen gemaakt. Bv kaarsen versierd, kerststerren en kerstballen gemaakt.

Tijdig afmelden
Wanneer een bezoeker de komende periode niet kan komen, met name 23, 24 en 31 december, geef dit dan zo snel mogelijk door. Zodat wij onze bestellingen en personele bezetting er op aan kunnen passen.

Tijdens feestdagen gesloten
We zijn beide kerstdagen gesloten. Oudejaarsdag zijn we geopend. Nieuwjaarsdag zijn we gesloten.

Kerstwensen
Namens het gehele team wil ik u en uw naasten hele fijne feestdagen toewensen.
Marry Vastré

De Buitenhof is HKZ-gecertificeerd!

Met trots delen we geweldig nieuws: De Buitenhof heeft het HKZ-certificaat behaald! 

Wat betekent dat?
Het HKZ-certificaat (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) is een belangrijk keurmerk. Het laat zien dat we bij De Buitenhof goed georganiseerd zijn, kwaliteit leveren, en onze bezoekers altijd centraal zetten. Met andere woorden: we doen wat we beloven en we doen het goed!

Waarom is dit zo belangrijk?
Voor jou als bezoeker of familie betekent het dat je kunt rekenen op:

  • Betrouwbare zorg en begeleiding: Alles is duidelijk geregeld en goed afgestemd op jouw wensen en behoeften.
  • Continu verbeteren: We blijven onszelf ontwikkelen om de zorg en dagbesteding nog beter te maken.
  • Veiligheid en professionaliteit: Onze medewerkers werken volgens duidelijke afspraken en met veelaandacht voor kwaliteit.

We zijn ontzettend trots op dit certificaat, maar vooral op ons team én onze bezoekers, die hier samen aan hebben bijgedragen.
Heb je vragen of wil je meer weten over onze werkwijze? We vertellen je er graag meer over!

Nieuws november 2024

Team de Buitenhof
Er zijn 4 studenten gestart per 18 november met vrijwilligers werk. Evi, Noé, Melodie en Abigail wonen in de Duynsberg. Zij huren daar een studenten appartement. In hun contract staat opgenomen dat er “social return “ wordt verwacht dit houdt in dat ze ongeveer 4 uur per week vrijwilligerswerk komen doen in de Buitenhof.

Website
Sinds een week hebben we een geheel nieuwe website. De indeling is helemaal anders. Er wordt meer informatie over de organisatie vermeld. Er aan toegevoegd zijn de “Klachtenbemiddeling” en “Meldcode huiselijk geweld”. We gaan ook het activiteitenprogramma delen zodat inzichtelijk is welke activiteit er gepland staat of is geweest. Daarbij aangegeven dat we wel eens afwijken van het programma afhankelijk van de behoefte van de groep. De komende tijd zal de site nog verder uitgebreid worden met nieuws. Neem vooral eens een kijkje op dagbestedingdebuitenhoftilburg.nl

Emailadres
Helaas duurt het weken eerdat iedereen de papieren versie ontvangt van de nieuwsbrief. Om de nieuwsbrief digitaal te kunnen versturen vraag ik u dringend een emailadres door te geven waar we deze naar toe kunnen sturen voortaan.

Activiteiten
Danielle is gastouder en komt voortaan 2 keer per maand op bezoek met haar kinderen. Het aantal kan variëren en de leeftijd is ongeveer van 2 tot 7 jaar. Dit is een vrolijk bezoek waarvan tijdens de proefdagen enorm werd genoten. We blijven hiermee doorgaan op verschillende dagen voor steeds een andere groep zodat iedereen hiervan kan meegenieten.

Nieuws oktober 2024

Verhoging eigen bijdrage
Eerder is gecommuniceerd dat vanaf 1 oktober de eigen bijdrage van €5.50 naar €6.50 gaat. Helaas is dit administratief niet goed gegaan en heeft iedereen een factuur gehad met het oude bedrag. Het verschil wordt nu meegenomen in de factuur over november. Excuus voor het ongemak.

Interne audit 1 oktober 2024
In november worden we bezocht voor de HKZ certificering. In oktober heeft er een interne audit plaatsgevonden met als doel te checken of we er klaar voor zijn. De audit was een controle van het Management systeem en of de noodzakelijke documenten aanwezig zijn. Er moest nog één document opgesteld worden en nog een paar afgerond worden. De verwachting werd geuit dat we het certificaat in november gaan halen.

Team de Buitenhof
We hebben een teambuilding gehad waarin veel gedeeld met elkaar en afspraken gemaakt ter verbetering van de samenwerking. Sammy is inmiddels geslaagd en gestopt met de stage. Lucas is ook geslaagd en stopt eind oktober. De stage van Iris loopt 10 november af.

Ondersteuningsplan WMO
De Wet maatschappelijke ondersteuning gaat ervan uit dat het tijdelijk is dat inwoners hier gebruik van maken. Siem of wel de gemeente vraagt van iedere bezoeker van ons die via de WMO wordt gefinancierd een ondersteuningsplan te maken. In dit plan moet duidelijk vermeld worden wat het doel is van het bezoeken van de dagbesteding. Daarnaast ook welke acties de bezoeker wil ondernemen om tot verbetering te komen. Onder de WMO vallen nog meer doelgroepen waar het ondersteuningsplan al langer wordt gebruikt met positieve ervaringen. Voor dagbesteding is bij iedereen het doel duidelijk. De verbeter acties wel eens moeilijk te bedenken. Het mogen hele kleine stapjes zijn. Er wordt ook verwacht dat we deze acties maandelijks evalueren. De ondersteuningsplannen sturen wij dan naar Siem. We hebben recent nog met iedereen een evaluatiegesprek gevoerd en zouden dit na 6 maanden opnieuw doen. Echter voor diegene die via de WMO bij ons komen gaan we opnieuw een afspraak maken om het ondersteuningsplan op te stellen, dit jaar nog. Wij hopen op uw medewerking. Het gesprek of het plan is niet van invloed op uw toezegging dat u dagbesteding mag afnemen. Iedereen blijft welkom.

Activiteiten
De bewegingsactiviteiten onder leiding van Smile Stone worden met veel enthousiasme uitgevoerd. Er zijn bezoekers die al verbetering merken. Daar is eerst een stoel nodig hadden om het evenwicht te bewaren, is dat nu niet of minder snel nodig. Daarnaast hebben we vrijwel iedere dag een wandeling gemaakt. Resultaten van creatieve activiteiten waren: schilderijen, herfstkunstwerken, dromenvangers, sleutelhangers en versieringen. De ontspanningsactiviteit wordt door steeds meer bezoekers gevolgd. Het bijhouden van het tuinonderhoud zoals schoffelen, opruimen en dergelijke hebben we ook een paar enthousiaste bezoekers voor die ons daarbij helpen. Iedere dag is weer anders in De Buitenhof.

Emailadres
Om de nieuwsbrief digitaal te kunnen versturen zou het fijn zijn wanneer er een emailadres bekend is van de contactpersoon van iedere bezoeker. Mocht u deze brief niet digitaal hebben gehad of liever op een andere emailadres geeft het dan door aub.

Taxivervoer
Er zijn veel klachten die betrekking hebben op het taxivervoer. Verkeerde bussen, geen extra opstap, te laat of niet komen, onvriendelijke bejegening. Er zijn al meerdere officiële klachten verstuurd. Ik kom hier in de volgende nieuwsbrief op terug wanneer ik een terugkoppeling heb gehad.

Nieuws september 2024

Nieuwe coördinator
Inmiddels ben ik, Marry, al weer 4 maanden werkzaam in De Buitenhof. Ik heb officieel per 1 mei het stokje overgenomen van Theo. Mijn functie is echter coördinator dagbesteding en geen directeur/bestuurder. Per 1 mei vallen we namelijk onder de bestuurder de heer J.H. Boers en de Raad van Toezicht van De Duynsberg. De sfeer heb ik vanaf de eerste dag als heel prettig ervaren. Het team bestaat uit zeer betrokken medewerkers en vrijwilligers. Ik heb gezien en gehoord dat bezoekers heel tevreden zijn en hier graag komen. Dat is heel belangrijk. Ik begrijp ook dat er behoefte is aan meer informatie voor de naasten van onze bezoekers. Dit wil ik graag voortaan structureel via een nieuwsbrief geven. Eerder waren familieleden gewend dat er foto’s werden gedeeld, maar dit mag helaas niet meer. De wet op de privacy (AVG) verbiedt dit. We gaan de komende maanden kijken of we hier op een andere manier aan tegemoet kunnen komen. We begrijpen dat onze bezoekers niet altijd meer weten wat we gedaan hebben en dat u daar wel nieuwsgierig naar bent. Mijn komst heeft ook veranderingen meegebracht. De opdracht is dat we eind dit jaar de HKZ certificering halen. Hiervoor is nodig dat er gebruik wordt gemaakt van een management systeem, waarin beleid, procedures etc. beschreven zijn. Dit vraagt veel werk, niet alleen van mij, maar van het gehele team.

Evaluatiegesprekken
Inmiddels heeft vrijwel iedere bezoeker een evaluatiegesprek gehad. Dit blijven we doen. Ongeveer na 6-8 weken bij aanvang. We blijven dit minimaal 2 keer per jaar doen voor alle bezoekers. Dit is niet alleen een eis vanuit de zorgverzekeraar, maar we doen het vooral voor de bezoekers en ons team. Tijdens deze evaluatiegesprekken kunnen we ook informatie met elkaar delen en onze begeleiding daarop aanpassen. Daarnaast is het ook belangrijk 1 keer per jaar te informeren naar de tevredenheid. Dit hebben we tijdens de evaluatie ook besproken. Verbeterpunten die hieruit gekomen zijn werden meteen opgepakt. Naar verwachting zal ik hier in oktober een verslag van maken die ik met u zal delen.

Team de Buitenhof
Met alle teamleden heb ik een persoonlijk gesprek gehad. Belangrijk te weten wat ze beweegt om te komen werken. Hoe tevreden ze zijn. Het rooster is aangepast zodat in iedere woonkamer, bij iedere groep er altijd een medewerker zal zijn, daarnaast vrijwilligers en / of stagiaires. We hebben een teambuilding 19 september met als doel nog beter te gaan samenwerken met elkaar, wat ten goede komt aan onze bezoekers.

Bezoekers aantal
Het bezoekers aantal ligt helaas al een aantal maanden laag. Er is regelmatig contact met WMO/Siem, wijkverpleegkundigen, casemanagers etc. Dit heeft er nog niet toe geleid dat alle dagen vol zitten. Daarom hebben we ook regelmatig 2 groepen in plaats van 3. Uitgangspunt blijft altijd onze bezoeker, met wie deze zich het prettigst voelt en de interactie in een groep.

Activiteiten
We hebben een vaste structuur van de dag. Daarnaast een uitgebreid programma aan activiteiten met als doel bewegen, hersengymnastiek, buiten zijn etc. Per 17 september komt “Smile Stone” met op dinsdag en donderdag van 11.00 tot 11.45 een “Body en Brain training”. De trainers hebben een gevarieerd aanbod van oefeningen waarbij focus en beweging nodig zijn. Indien mogelijk zullen ze dit buiten doen en anders in de hal. Uit onderzoek blijkt dat wanneer ouderen deze training krijgen, ze mobieler blijven en het kunnen focussen verbetert. Het is voor iedere bezoeker vrijblijvend hieraan deel te nemen. “Smile Stone” leert ook het team hoe we deze oefeningen in de toekomst kunnen uitvoeren, zodat we deze op alle dagen kunnen gaan aanbieden. Belangrijk blijft om zo veel mogelijk buiten te zijn en dagelijks naar het Wandelbos te kunnen gaan. Dat is een moment waar iedereen van geniet en dat willen we blijven doen.

Eigen bijdrage
De eigenbijdrage is al jaren €5.50 per dag. Hiervan worden boodschappen gekocht en materiaal voor de activiteiten. We willen heel graag vasthouden aan de uitgebreide lunch met een extra hapje. Evenals de koekjes, snoepjes en ijsjes die we nu aanbieden. Ook wij merken dat alles veel duurder is geworden. Vandaar dat we genoodzaakt zijn om de eigen bijdrage per 1 oktober te verhogen naar €6.50. Ik hoop dat u hiervoor begrip op kunt brengen.

Teamnieuws
We hebben een teambuilding gehad waarin veel gedeeld met elkaar en afspraken gemaakt ter verbetering van de samenwerking. Sammy is inmiddels geslaagd en gestopt met de stage. Lucas stopt eind oktober nadat hij examen heeft gedaan.

Nieuws april 2024

Per 1 juni gaat Theo Schoofs met pensioen en neemt Marry Vastré het stokje over!!!

Theo Schoofs
Sinds 1 april is Marry Vastré werkzaam op de Buitenhof en zij neemt vanaf 1 mei mijn taken over. Met de komst van Marry is de voortgang van de Buitenhof gewaarborgd. Langs deze weg bedank ik eenieder voor het vertrouwen in de medewerkers en vrijwilligers van de Buitenhof in de afgelopen 10 jaar.

Marry Vastré
Mijn naam is Marry Vastré, 57 jaar en woon in Kaatsheuvel. Ik ben 40 jaar geleden gestart met de opleiding tot verpleegkundige en sinds 2008 werkzaam in de ouderenzorg als locatie of als regiomanager. Uiteindelijk had ik behoefte aan een werkomgeving waarin ik meer in contact kon staan met de bezoekers, medewerkers en vrijwilligers. Dat heb ik gevonden binnen de Buitenhof en mijn eerste indruk is heel goed. De verandering is voor iedereen spannend, maar ik ben warm ontvangen. Daarnaast is het doel van de dagbesteding, gericht op reactivering, ook voor mij een mooie uitdaging. Er staat een professioneel team en zeer betrokken vrijwilligers en samen met hen zal ik verder werken vanuit de visie en werkwijze zoals deze nu gehanteerd wordt.

Feestdagen
Zoals u weet zijn wij alle feestdagen geopend behalve met Kerst en Nieuwjaar. U bent dan ook welkom op de Buitenhof op Hemelvaartsdag en 2 de Pinksterdag. Mocht u op een van deze dagen niet aanwezig kunnen zijn dan horen wij het graag.